background

Dienstag, 18. Februar 2014

Angels, Sweet Doggydeer And A Heartbird



She is a workover from this painting I did in summer 2012




"Let Your Wings Take You To Places That Your Feet Won´t"






Heather Santos give the inspiration in her Lesson in Soulfood, to use a big brush to get loose of the perfection...
and so I did 


I had this journal page and painted this sweet guy inspired by a pinterest photo


isn´t he cute?!


this is what I use...in the end I give a bit definition with minimal pencil lines...






and also for the pet theme on Mix It Monthly I made this quick journal page:

I had this collage waiting for ages in my journal 


So I have done a paint over...


that was totally fun and freeing, having something done with the page!










and again a photo from my easel....








Sie ist ein überarbeitetes Bild von Sommer 2012...
"Lass Dich Von Deinen Flügeln zu Plätzen Tragen, Die Deine Füsse Nie Erreichen Werden"

Heather Santos gab mir die Inspiration in ihrem Workshop in Soulfood, nur einen grossen Pinsel zu benutzen, um nicht präzise malen zu können, um einen freieren Malstil zu erreichen...
und so hab ichs probiert...ich hatte diese Journal seite und diesen süssen Hund von einem Pinterest Foto, ist er nicht süss?
hier sieht man, was ich benutzt habe...am ende habe ich mit ein paar wenigen Bleistiftstrichen ein bischen Definition in die Augen und die Umrisse gebracht, das wars...

und ebenfalls für die Haustier Challenge bei Mix It MOnthly habe ich diese Journal seite gemacht.... diese Collage hat schon Ewigkeiten auf Vollendung gewartet....
es war sehr befreiend, endlich etwas mit ihr anfangen zu können

und natürlich wiedermal ein kleiner Blick auf meine Staffelei


Link  to

Mix It Monthly


have a lovely week
xox Conny


Samstag, 8. Februar 2014

Greenhat-Girl In Love With Deer And Goldbirds


I was inspired by lovely Lisa Patencio and Jacqui Fehl while painting this sweet deer
I adore their styles
and try it out on my own







"Home Is Where My Heart Is"







I learned a new technique and had so much fun, painted this three guys

 

during Zoranas Lesson on SOULFOOD 


I have mounted two them on wood, so they stand on its own :)







Then I found it is time for this girl to go out into the public

 

Here are so much mediums involved like napkins, fabric, cords, washi tape, papers, inks and of course acrylics


She is beautiful and she knows it, hihi




"Feuerfalter"






and again a photo from my easel....
she emerged some day and I gave her the chance to live in my painting...will see, where it goes




Ich war inspiriert von den  wunderbaren Künstlerinnen Lisa Patencio und Jacqui Fehl, als ich dieses süssen Hirsch malte.

Dann habe ich eine neue Technik erlernt von Zorana und ihrem Workshop bei Soulfood 

Ja und dann fand ich es an der Zeit, das dieses Mädchen endlich an die Öffentlichkeit kommt...es ist schon länger her, dass ich sie gemalt habe und ich habe soviele Dinge in das Bild eingearbeitet, wie Servietten, Stoffe, Seile, Washi Tape, Papier, Tinte und natürlich Acrylfarben…..sie ist schön, und sie weiss es auch ;)  Das Bild heisst „Feuerfalter“

Und auch diesmal wieder ein kleiner Blick auf meine Staffelei….es ist sehr spannend, einfach mit dem Flow zu gehen…sie erschien einfach auf dem Bild und natürlich konnte ich sie nicht verleugnen…wir sehen mal wohin sie uns führt…..


Link  to

Mix It Monthly
Paint Party Friday
Orange You Glad its Friday

wish you a wonderful weekend and 
a happy week to come
xox Conny